LOGO & HUISSTIJL

VAN IDEE TOT UNIEK DESIGN

Hoe gaan we dat doen?

Een logo & huisstijl ontwerpen, is een route die wel even tijd vraagt. In deze unieke werkwijze wordt het hele brandingsproces helder en overzichtelijk voor iedereen. Als ik alle informatie binnen heb die nodig is voor het creatieve proces ga ik aan de slag. Dit kost je als klant weinig tijd en energie én zo kan ik direct aan de slag met de stijl van jouw onderneming! Ik neem je aan de hand mee om je te laten zien waar ik mee bezig ben, zodat je precies weet wat je kunt verwachten en net zo enthousiast wordt als ik. Op de kortst mogelijke termijn werk ik in een aantal korte contactmomenten toe naar een geweldig resultaat met de Wow-factor voor jou en je doelgroep.

1
2
3
4

1. Marktstrategie bepalen

De huisstijl en het logo van jouw merk moet passen bij wie je bent. Samen duiken we in de identiteit van je organisatie. Dit heet de Brand Sprint. Met behulp van verschillende modellen halen we alle waardevolle inzichten naar boven die ik ga gebruiken om de beste merkstrategiete bepalen. Je kunt de Brand Sprint zien als puzzelen. Als het laatste puzzelstukje op zijn plek ligt, weet ik precies waar ik jouw uitingen op moeten focussen én hoe dit het krachtigst overkomt.

Hoe scherper je merkstrategie, hoe beter de branding is van jouw merk. Het is dus niet zo gek om je merkstrategie tot in de puntjes te verzorgen. Met een heldere strategie zorg je voor een sterke basis voor jouw branding en kun je dit succesvol laten zijn. Laten we er samen induiken!

Content & Design met een persoonlijk tintje (8)

2. Het merkconcept

Na de eerste stap kunnen we ons buigen over het merkconcept. In deze stap gaan we woorden aan je merk geven. Hierbij kun je denken aan het ontwikkelen van een naam, een slogan en waar jij voor staat. Je naam (wat ben ik en hoe voel ik?), een slogan (wat maakt mij uniek en waardevol?) en een waar sta ik voor (wat doe ik?).

Zo krijg je een duidelijk inzicht in de betekenis van je merk. Dit is een belangrijke stap voordat ik aan de slag kan met de visuele kant van je branding; de merkstijl. Woorden zijn een onmisbare basis voor jouw branding, jouw uitstraling.

Is jouw merkstrategie lekker scherp? Dan is het merkconcept de volgende stap naar branding dat jou onderscheidend maakt. In de merkconcept fase creëren we spelregels voor de belangrijkste woorden in je marketing. In de merkconcept fase geven we woorden aan je merk. Deze woorden geven de lezer snel inzicht in de betekenis van je merk.  

3.Jouw merkstijl ontdekken

 

Nu we de merkstrategie en het merkconcept hebben bepaald starten we met het proces dat leidt naar een passende merkstijl: het logo en de huisstijl. We hebben de woorden van je merk vastgesteld en ga onderzoeken hoe je je kunt onderscheiden van je concurrenten. Hoe kun jij visueel uniek en authentiek zijn? Met de merkstijl bepaal je hoe je merk eruitziet, waardoor je herkenbaar bent voor al jouw doelgroepen. Met de juiste merkstijl wordt je zichtbaarheid niet alleen vergroot, maar vereenvoudig je ook al jouw marketingprocessen. Merkstijl is de laatste stap naar een succesvolle branding.

4. Jouw Merkbrochure

Als afsluiting van dit hele traject ontvang jij naast je logo en huisstijl jouw eigen fraaie Merk brochure. Een handig naslagwerk waarin alle belangrijke punten van jouw branding vermeld zijn. Je vindt hier alle stappen terug die we doorlopen hebben om tot jouw uiteindelijke logo en huisstijl te komen. Een handleiding waarin je alles nog eens na kunt lezen en wat je handvatten geeft om de kwaliteit van jou marketing op het juiste niveau te houden. Zo beheer je moeiteloos jou marketing!